آکادمی داریوش نخشبی
آموزش موسیقی حضوری و آنلاین
آکادمی داریوش نخشبی
آموزش موسیقی حضوری و آنلاین

نوشته های بلاگ

نکات کاربردی ساز آکاردئون برای افراد مبتدی

۱۰ اسفند ۱۳۹۹ آموزشی
نکات کاربردی ساز آکاردئون برای افراد مبتدی

نکات کاربردی ساز آکاردئون برای افراد مبتدی را در ادامه برای شما دسته بندی و ارائه خواهیم کرد.

دست راست

چه در کیبورد پیانو و چه در کیبورد کروماتیک (دکمه ای)، نتهای تربل یا زیر، با دست راست نواخته می شوند. انگشتان هم برای ایجاد یک مرجع شماره گذاری شده اند.

دست راست همچنین برای تغییر سوئیچها در گریل هنگامی که ساز نواخته می شود، به کار می رود. در برخی آکاردئونهای کوچکتر، انگشت شست مورد استفاده قرار نمی گیرد. در این صورت، دومین انگشت روی کلید ۱ و انگشت دوم روی ۲، انگشت سوم روی ۳ و انگشت پنجم روی ۴ قرار می گیرد.

دست چپ

با این دست نتهای بیس و آکوردهای از پیش تنظیم شده نواخته می شوند. انگشتان هم برای فراهم کردن یک مرجع در قسمت بیس کیبورد شماره گذاری شده اند. از دست چپ برای تغییر سوئیچها و کار با دکمه هوا (Air button) هم استفاده می شود.

بازوی چپ

مچ دست چپ روی قسمت داخلی تسمه بیس قرار می گیرد و بازوی چپ را قادر می سازد تا قسمت ارتجاعی آکاردئون یا Bellow را حرکت دهد.

بند یا استرپ ها

آکاردئون با بندهای چرمی مختلفی مهار شده است تا آکاردئونیست بتوانید به راحتی آن را نگه دارد. برای آکاردئونهای بزرگتر از بندهای شانه ای استفاده می شود که در بالا و پایین آکاردئون به هم متصل هستند. این نوع بندها معمولا قابل تنظیم هستند. در آکاردئونهای کوچکتر فقط از یک بند شانه ای استفاده می شود و برخی اوقات همان یک بند هم وجود ندارد. آکاردئونیستها می توانند از ترکیب بندهای مچی و شستی هم استفاده کنند. همانطور که قبلا اشاره شد، بند بیس به نوازنده در به حرکت درآوردن بلوها کمک می کند.

برچسب:
۱ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید