آکادمی داریوش نخشبی
آموزش موسیقی حضوری و آنلاین
آکادمی داریوش نخشبی
آموزش موسیقی حضوری و آنلاین

نوشته های بلاگ

کوک کردن آکاردئون و تنظیم آن

۱۳ اسفند ۱۳۹۹ آکاردئون
کوک کردن آکاردئون و تنظیم آن

کوک کردن آکاردئون و تنظیم کردن و آماده کردن آن از مراحل بسیار مهمی هستند که یک نوازنده حرفه ای و حتی مبتدی با آن درگیر است. در این مطلب به چند نکته در این خصوص اشاره خواهیم کرد.

 

زبانه یا Reed ها برای هر آکاردئون منحصر به فرد کوک شده اند، اما می توانند (توسط یک تعمیر کار ماهر) متناسب با صدای دلخواه نوازنده بالاتر یا پایین تر تنظیم شوند.

 

مبتدی ها توجه کنند!

معلم

توصیه می شود که هر هنرآموز تازه کار از یک معلم خبره و معتبر نوازندگی آکاردئون را یاد بگیرد. معلم به شما در انتخاب آکاردئون مناسب برای سبکی که می خواهید بنوازید، تنظیم تسمه ها به روش درست و نحوه قرارگیری در پوزیشن صحیح کمک خواهد کرد. یک معلم خوب همچنین به تداوم درسها اهمیت می دهد و حتی اگر برخی از تمرینات انجام نشده باشند، باز هم با آموزشهای درست او جای پیشرفت وجود دارد.

آموزش آکاردئون زیرنظر داریوش نخشبی

تمرین

برای پیشرفت، تمرین بین جلسات درس ضروری است. این تمرین باید بیشتر مبتنی بر کیفیت باشد تا کمیت. برای هنرآموزان مبتدی، تمرین های کوتاه و منظم ارزشمندتر از تمرینهای طولانی و نامنظم است. وقتی به این روال عادت کنید، بعدا برگشتن به شیوه صحیح دشوار خواهد بود.

نشستن در پوزیشن صحیح

برای اکثر افراد، نواختن در حالت نشسته راحت ترین روش است. پوزیشن های مختلفی برای نشستن وجود دارد. شما باید همیشه هنگام خم شدن برای نشستن روی صندلی، مراقب باشید تا به کمرتان آسیبی وارد نشود. تنظیم کردن بندها متناسب با فرم بدنیتان نه تنها برای نواختن، بلکه برای جلوگیری از هر گونه آسیب احتمالی بسیار حائز اهمیت است.

نکاتی که باید هنگام نواختن آکاردئون به خاطر داشته باشید

  • پشتتان را صاف نگه دارید
  • برای نشستن، صندلی را انتخاب کنید که کف پاها روی زمین قرار گیرد، در غیر این صورت شما روی آکاردئون کنترل کاملی نخواهید داشت.
  • آرنج دست راست باید به سمت بیرون نگه داشته شود تا بتوانید یک پوزیشن خوب برای دست داشته باشید.
  • انگشتان باید روی کلیدهای خمیده باشند تا بتوانید با نوک انگشتان بنوازید.

برچسب:
یک دیدگاه بنویسید