آکادمی داریوش نخشبی
آموزش موسیقی حضوری و آنلاین
آکادمی داریوش نخشبی
آموزش موسیقی حضوری و آنلاین

نوشته های بلاگ

سلفژ چیست و یادگیری آن چه اهمیتی دارد؟

۲۷ خرداد ۱۴۰۰ سلفژ
سلفژ چیست و یادگیری آن چه اهمیتی دارد؟

تعریف سلفژ

سلفژ (که سلفا یا سلفژیو نیز نامیده می شود) چارچوبی را برای ملودی ها فراهم می کند تا روابطی قابل فهم میان بسامد آوا ها ایجاد کند و گوش را برای شنیدن الگو های ملودیک آموزش دهد.

سلفژ یک سیستم عالی برای یادگیری ساختار موسیقی است به طور خلاصه خواندن و نوشتن نت های موسیقی را که اغلب با آموزش تئوریک همراه است سلفژ می گوییم.

سلفژ در موسیقی یک نوع تکنیک است که یادگیری آن برای هر شخصی که در زمینه موسیقی فعالیت دارد و مخصوصا خواننده ها و همینطور نوازنده ها بسیار واجب است.

تعریف سیلاب

یادگیری و فهم این تکنیک برای آوازخوانی کاربرد دارد، در این تکنیک شما باید هر نت را با فرکانس مناسب خود بخوانید که این تکنیک در دنیای موسیقی سیلاب نامیده می شود و می گویند که هر نت را باید با سیلاب خاص خود بخوانید.

آموزش سلفژ

اهمیت یادگیری سلفژ

یادگیری سلفژ به حدی برای یک خواننده و نوازنده مهم و کاربردی است که بسیاری از فعالان این هنر ادعا دارند که این موضوع می تواند تبدیل به عامل موفقیت یک خواننده و نوازنده در این زمینه شود.

حتما تا به حال افرادی را دیده اید که زمانی که یک نت موسیقی را می بینند می توانند به راحتی آن را با صدا بخوانند بدون آنکه مکثی داشته باشند.

این افراد سکوت های مربوط به نت ها را نیز به خوبی پیاده سازی می کنند  و تنها راز حرفه آنها این است که سلفژ را به خوبی یاد دارند و می توانند نت ها را به خوبی بخوانند.

تقسیم بندی مباحث سلفژ

به طور کلی مباحث سلفژ به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  • خواندن و تلفظ نت ها
  • شناخت تمامی علامت ها و قواعد موسیقی

 

و در آخر، اگر می خواهید درک موسیقایی خود را در زمینه خوانندگی و نوازندگی بهبود بخشید،  فراگیری این مبحث بسیار برایتان مفید خواهد بود و آکادمی نخشبی می تواند شما را به بهترین شیوه در این مبحث همراهی نموده و تعلیم دهد.

برچسب:
۳ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید